19 Nisan 2016 Salı

Çıtır Pizza

Yıllar yılı deneyip durdum. 
Pizza en sevdiğim.. Misal margaritayla bile ömür geçiririm. 
Hal böyleyken de mutfağın yolunu tuttum. 
Türlü denemeler, zaman zaman fiyaskolar...
Kime danışsam "Odun fırını olmadan, olmaz o iş" yanıtını aldım.
Ama yılmadım!
Ve şimdi o odunculara sesleniyorum: Nah olmaz!


Malzemeler


- 1 küp (42 g) yaş maya
- 1 su bardağı ılık su
- 3 su bardağı un
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı bal- 1yemek kaşığı zeytinyağı






Yapılışı

- Ilık su, bal ve mayayı bir çorba kasesinde karıştırın.
- Hamur yoğurabileceğiniz bir kabın içerisinde unu ve tuzu karıştın.
- Un- tuz karışımının ortasını açıp havuz haline getirin ve kasedeki mayalı karışımı dökün.
- Zeytin yağını ekleyip içerden dışarı yoğurun.
- Oda sıcaklığında üstünü nemli bir bezle örtüp 2 saat dinlendirin.

- Mayalanan hamuru 7 parcaya ayırın.
- Tabana az un serpip yuvarlak şekilde açın.
- Fırın teline alın.
- Domates sosunu ve kullanmak istediğiniz malzemeleri (Örn: önce mozarella sonra sucuk, zeytin, biber..) serpiştirin.
- Önceden ısıtılmış 280 derecelik fırında 6-7 dk pişirin.


Domates Sos için;

1 yemek kaşığı salça
1/2 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı kekik